torsdag 20 september 2018

Utdelningar i augusti

Pga mycket att göra och inga pengar att investera så har jag inte följt börsen, bolag eller utdelningar de senaste veckorna. Pengamaskinen ska ju jobba även om jag inte bevakar den, så kanske är det sunt att glömma bort sina investeringar ibland.

Under augusti fick jag in 4278 kr innan skatter och avgifter och 3823 kr brutto. Bruttointäkten är cirka 75% mer än augusti 2017, och det är jag mycket nöjd med.

Sedan sist har jag fyllt på i EM-ETFen IS3N med cirka 2000 kr (courtagefritt månadsspar på Nordnet) och NIBE med cirka 700 kr (på Nordea).

 MVH /GI



1 kommentar:

  1. Hej

    Fina utdelningar. Hur lyckades du köpa brittiska bolag? Jag har avanza och har inte den möjligheten.
    Hälsningar Tandläkaren.

    https://swedendivin.se/blogg/monthly-dividend-update-for-october-2018/

    Här är mina utdelningar för oktober 2018 :=)

    SvaraRadera

Utdelningar i augusti

Pga mycket att göra och inga pengar att investera så har jag inte följt börsen, bolag eller utdelningar de senaste veckorna. Pengamaskinen s...